Könyvek

Rovatok

Egyebek

Értékelés: A Hollow lányok

by - hétfő, december 11, 2023

 

"Mit teszel, ha valaki, akit szeretsz, eltűnik? Ha már minden egyes helyet felforgattál? Mit csinálsz azokban a hosszú órákban, amikben a hiány és az aggodalom súlyként nehezedik rád?"



Élménybeszámoló:

A történet szerint, avagy a fülszöveg:

Iris ​Hollow és két idősebb testvére kétségtelenül furák. Gyerekként eltűntek egy skót utcáról, és csak egy hónap múlva tértek vissza emlékek nélkül, és azt sem tudták, hol jártak, vagy mi is történt velük. Ami még furcsább, az a külsejük megváltozása: kék szemük fekete lett, régebben fekete hajuk tejfehérré vált. Amikor folytatni próbálják életüket, furcsa és hátborzongató történések járnak a nyomukban. Az emberek gyönyörűnek, őrjítőnek, ugyanakkor kiszámíthatatlanul veszélyesnek is látják őket. A tizenhét éves Iris mindent megtesz azért, hogy a normális emberek közé beilleszkedjen, és elvégezze a középiskolát, ami két híres, ragyogó és világjáró idősebb testvérének, Grey-nek és Vivinek nem sikerült. De Grey hirtelen eltűnik, bizarr nyomokat hagyva maga után, így húgai a keresésére indulnak. De ezzel nincsenek egyedül. Ahogy egyre több természetfeletti dologra bukkannak, Iris hamar ráébred, hogy a múltjukról szóló történetek nem valódiak, és a hely, ahonnan látszólag sértetlenül hazatértek tíz éve, most visszahívja őket.


"Hétköznapi este volt egy unalmas utcán. Hétköznapi család voltunk. Aztán egyetlen csapásra megváltozott minden. Valami borzalmas és abszurd dolog történt velünk, és én képtelen voltam visszaemlékezni."

"A magyar borító telitalálat!" - Ez volt az első gondolatom, amikor megpillantottam a regény itthoni kiadását. Jobban tetszik, mint az eredeti, bár az sokkal pontosabban adja vissza a történet fő lényegét... bár erről többet nem is írhatok, nagyon nagy spoiler lenne, úgyhogy maradjunk annyiban a külföldi kép sokat mesél. Egyébként a sztorit már angolul kinéztem magamnak, de amikor láttam, hogy jön magyarul, belelkesedtem és megvártam a hazai kiadást, amit nem tettem rosszul. Nekem nagyon tetszett ez a fajta ifjúsági horror és alig várom, hogy a Maxim még több példányt hozzon ki a zsánerből. 

A Hollow lányok kötethez tartozó első kedvenc elemem a misztikus hangulat, amit egyszerűen imádtam. Az egyik szabadnapomon kaptam elő a könyvet és egy ültő helyemben olvastam azt. Igazi téli nap volt, kint esett a hó, bent pedig egy kicsit sikerült megborzongatnia a regénynek. Számomra egyébként egyáltalán nem volt félelmetes, de jó volt olvasnom, egyszerűen imádom ezeket a misztikus, már-már boszorkányságba hajló környezeteket, ebben pedig a Hollow lányok kifejezetten jó. A középpontban az egyik lány, Grey eltűnése áll, aki tudta, hogy történni fog vele valami baj, ezért nyomokat hagy hátra a testvéreinek ami alapján úgy tűnik túlságosan mélyre merült a boszorkányság világában és olyan, mintha a föld nyelte volna el őt. Testvérei, Iris és Vivi keresik őt és úgy néz ki, nemcsak Grey az, aki veszélyben forog, hanem a másik két lány is, hiszen egy furcsa kinézetű alak kezdi el őket figyelni, követni. És ha mindez nem lenne elég, Grey nyomvonalán, azon, amit követnek, rendre tűnnek fel különös virágok, kisebb élőlények, ahol pedig nagy koncentrátumban érzékelik a jelenletét ott különösen sok ilyen teremtmény nyüzsög. 


"A rendkívüli szépség veszélyt jelent. Az extrém szépség halált."


A második kedvenc elemem a történetből a lányok egymáshoz való hozzáállása és a köztük lévő erős kapcsolat ábrázolása. Egyszerűen imádtam róluk olvasni (és végre egy testvéri kapcsolat áll a középpontban és bár akad egy-két fura pillanat, nagyon élveztem, hogy nem egy szerelemről van szó). Az összetartásuk erős, természetfelettin érzékelik egymás jelenlétét és ragaszkodnak egymáshoz. Mindhárman különféle karakterek, máshogy próbálják feldolgozni az őt ért traumákat, Iris az, aki a leginkább ragaszkodik a hagyományos élethez és erősen konfliktuskerülő, tagadja, hogy bármilyen furcsaság lehet körülötte. Vivi a középső testvér, aki erősen egészségromboló életvitellel igyekszik elfeledni a történteket, alkohollal és cigivel. Rocksztárként éli mindennapjait. Grey pedig az, aki a leginkább adaptálódott a furcsa körülményekhez. Sikert sikerre halmoz, szupermodell és népszerű márkák kerülnek ki a kezei alól. Mindhárman szépek, vadítóak és nem emlékeznek semmire sem a történetekből.

Nagyon könnyen olvastam ezt a regényt. Ahhoz képest, hogy horror, engem nem viselt meg, inkább örültem, hogy végre találtam egy olyan ifjúsági kötetet, ami kihozott a nehéz olvasási válságomból - egy ideje megint csak mesék és szakkönyvek kötöttek le. Úgyhogy különösen örülök, mennyire olvasmányos stílussal sikerült lefordítani, nagyon tetszett a gördülékenysége és az, hogy ennyire izgalmas lett a történet. A harmadik kedvenc elemem ezért a Hollow lányok fordulatossága. Tudom, hogy más cikinek tartaná, ha be kellene vallania, hogy nem jött rá a nagy csavarra, de szerintem nem az és én őszintén meg is írom: vakon voltam a végéig. Annyira elcsavarta a fejem az egész atmoszféra, a lányok összetartása és a nyomozásuk, aggódásuk a nővérük felé, hogy csak feszülten figyeltem az útjukat és drukkoltam nekik. Nem jöttem rá mi a csavar, de jól jártam, mert így egy fantasztikus olvasmányélményt kaptam és nagyon örülök, hogy a Hollow lányok a kezembe került. Nem tudom lesz-e folytatása, ha igen, tárt karokkal fogadom. A nyitott kérdések miatt, lehetséges, hogy nemcsak ennyit szánt ebbe a történetbe a szerző és megörvendeztet minket egy másik résszel. Remélem így fog dönteni!

Tehát összességében egy nagyon jó ifjúsági horrort olvashattam és remélem a szerzőtől olvashatunk még mást is hazánk nyelvén. Az atmoszféra rendben van, a középpontban egy erős és összetartó testvéri kapcsolat áll és a nyomozás pedig nagyon izgalmas. Ajánlom.


"Mindig sötét, veszélyes dolgok történtek a Hollow nővérek körül."
Ítéletem:

Nagyon tetszett

5 / 4.5 pont
 
 Ha kíváncsi vagy a könyvre, lesd meg a kiadónál:
 



Szerző: Krystal Sutherland
Cím: Hollow lányok
Illusztrátor: -
Sorozatcím (kiadói): Dream Válogatás
Sorozatcím: -
Rész: -
Következő rész címe: -
Eredeti megjelenés: 2021
Fordító: Szaszkó Gabriella
Oldalszám: 336 oldal
Kiadó: Maxim
Megjelenés: 2023
Ár: 4.499 Ft 

Kategória: Anglia, anyaság, apaság, ausztrál szerző, család, dark fantasy, énelbeszélő, erdő, fantasy, horror, ifjúsági, iskola, kortárs, LMBTQ, London, magyar nyelvű, női főszereplő, nyomozás, obszcén nyelvezet, okkultizmus, portál fantasy, regény, rejtély, rendhagyó család, Skócia, szülői szerep, testvérek, thriller (moly.hu)




Köszönöm, hogy elolvastad!




You May Also Like

0 komment